http://ثبت%20آگهی%20رایگان
http://ثبت%20آگهی%20رایگان

دو قانون طلایی بازاریابی

دو قانون طلایی بازاریابی از منبع :  وب سایت بیلبورد                https://www.billboard.mba  

نام کتاب : 42 قانون طلایی بازاریابی

مؤلف :لورالوول

مترجمان : رضا نیاکان _ آیدا برادری جمشیدی

گردآوری و انتشار : فرشاد نوروزی عضو انجمن علمی بازاریابی ایران

برای خواندن جدیدترین مطالب قوانین تخصصی کار، تبلیغات،

بازاریابی و غیره به وب سایت بیلبورد مراجعه کنید!

برای دانلود مقالات علمی و مشابه این مطلب عضو وب سایت بیلبورد شوید!

 * * * دقت داشته باشید مهمترین مطالب موجود در متن با متمایز شدن مشخص شده است.


قانون اول : تمام قوانین کنونی باید شکسته شود.


قانون دوم : بازاریابی باید به فروش منجر شود.

بازاریابی راهی است که شما پیام خود را خلق و برای

جلب توجه دیگران آن را منتشر می کنید تا آنها را

برای خرید بیشتر متقاعد سازید.

بازاریابی، خلاق، هیجان انگیز و ب جرأت علم جذابی است.

ایده های طوفان مغزی در پاسی از شب و زمانی که در یک

فروشگاه هستید به ذهن شما می آیند. کدام بهتر است؟

کنار گذاشتن ایده ها یا تماشای رشد و توسعه ی آنها که با گذشت هر لحظه

بزرگ و بزرگ تر می شوند؟ کدام جالب تر است؟

دیدن تبلیغات خود به صورت پرینت شده برای اولین

بار و یا تماشای نتایج یک برنامه ی تبلیغاتی ایمیلی درست زمانی

که گزینه ی ارسال پیامک را کلیک می کنید؟

پیشتر، افراد خلاق و با استعداد به خاطر خلاقیت و استعدادشان

مورد تقدیر قرار می گرفتند، اما امروزه بیشتر مدیران اجرایی از تیم

بازاریابی خود می خواهند تا به فروش محصولات شان کمک کنند.


همانند سایر افراد در مراتب پایین تر سازمان، مدیران اجرایی

نیز در خصوص عملکرد خود مورد حسابرسی قرار می گیرند.

در اکثر بخش ها افراد درگیر در مسائل مربوط به

بازاریابی به مواردی همچون گزارش دهی علاقه ای

نشان نمی دهند که احتمال دارد باعث محدود شدن خلاقیت آنها شود.

البته این دیدگاه غیر بازاریابان به افرادی است که متصدی امور بازاریابی هستند.

برخی از بازاریابان تمایل دارند قاطعانه خود را در دسته راست مغزان قرار دهند

و به طور کلی تمایلی به مستندسازی داده ها و سیاست ها ندارند.

البته تعداد افرادی که با این رویکرد مطابقت دارند زیاد نیست،

زیرا بازاریابی یکی از آخرین قوانین به کارگیر فرآیندها،

اتوماسیون و تکنولوژی به منظور بهبود بهره وری و اثربخشی است.

حال که صحبت از اثربخشی است، پرسش اینجا است که معنی :

کمپین بازاریابی باید خلاق باشدچیست؟

بسیاری از افراد تلاش کردند تا به این پرسش پاسخ دهند.

همه چیز از تعداد کلیک روزانه ی یک لینک، آگاهی از برند و نرخ تغییر می تواندپ

مقیاس اندازه گیری اثربخشی یک کمپین بازاریابی باشد.

اما اگر کمی عمیق تر شوید، احتمالا مسائل ساده تر به نظر می رسند.

در پایان روز تمام خلاقیت ها مرور شده و یا به تصویب رسیده اند.

تمامی مستندات تهیه شده و تمامی فهرست ها آماده شده اند. اما در نهایت،

آنچه حائز اهمیت است، بررسی این موضوع است که آیا تبلیغات

به فروش بیشتر شرکت منجر شده است یا خیر؟


تعریف بازاریابی در دو قانون طلایی بازاریابی :

در ساده ترین بیان، بازاریایی راهی است که

به منظور دریافت پاسخ مثبت، پیام شما را در مورد

محصول یا خدمات تان به گوش مشتریان برسد.

به عبارت دیگر، بازاریابی راهی است که شما

پیام خود را خلق و برای جلب توجه بیشتر افراد آن را منتشر

می کنید تا بتوانید مشتریان تان را برای خرید بیشتر متقاعد کنید.


اما یک مسئله وجود دارد و آن هم ایجاد ارتباط میان فعالیت های

بازاریابی و افزایش فروش است! به عنوان مثال،

روابط عمومی به آگاهی کلی مشتریان از شرکت و محصولات آن کمک می کند.

تاکتیک های خاص بازاریابی همچون انتشار مطالب و مقالات خاص

در مورد محصولات می تواند موقعیت رقابتی محصول و نیز موضع آن را در بازار تقویت کند.

و تقاضا برای محصوب را افزایش دهد.

اکنون به تأثیر مثبت یک مطلب از ” والت موزبرگ ” در نشریه ی ” وال استریت ” در مورد تکنولوژی توجه کنید.

اغلب افراد با دیدگاه های آقای ” موزبرگ ” در مورد تکنولوژی توافق نظر دارند،

بدین رو مطلب ایشان به طور قابل ملاحظه ای میزان فروش را برای یک محصول

خاص افزایش خواهد داد. با وجود این، هنوز بسیار مشکل است که این افزایش فروش

را مستقیما نتیجه ی فعالیت در حوزه ی روابط عمومی دانست.

با این حال، شرایطی نیز وجود دارد که می توان افزایش فروش را مستقیما

با فعالیت های بازاریابی مرتبط دانست.

پست الکترونیک و نامه های مستقیم را می توان از روی تماس های

حاصله و نیز ردیابی نشانی اینترنتی به طور مستقیم مورد ارزیابی قرار داد.

نیاز به توضیح و تفسیر بیش از حد نیست، بازاریابی باید

به فروش محصول کمک کند؛ مسلما این کار ساده ای نیست،

اما راهی است برای به دست آوردن سود کلان!


لطفا پس از مطالعه دو قانون طلایی بازاریابی، پیشنهادات بیلبورد در لینک های زیر را به هیچ عنوان از دست ندهید :

فایل ویدئویی صوتی و تصویری بخش دوم اسرار زبان بدن در بیلبورد


کلماتی که در متن به رنگ قرمز و بالانویس شده اند به صورت لاتین در اینجا آورده شده است.

1_ Walt Mousberg

2_ Wall Street

3_ URL


به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات، دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

برای تهیه و انتشار کتاب مورد علاقه و تقاضای شما در وب سایت

بیلبورد با کارشناسان پشتیبانی بیلبورد در تماس باشید.

پشتیبانی شبانه روزی

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter

دیدگاهتان را بنویسید