http://ثبت%20آگهی%20رایگان
http://ثبت%20آگهی%20رایگان

با تأکید بر تبلیغ دینی

منبع : وب سایت بیلبورد               https://www.billboard.mba                                           

مؤلف : دکتر محمد کاویانی                  

نشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه       

گردآوری و انتشار : فرشاد نوروزی

برای خواندن جدیدترین مطالب قوانین تخصصی کار، تبلیغات، بازاریابی و غیره به وب سایت بیلبورد مراجعه کنید!
برای دانلود مقالات علمی و مشابه این مطلب عضو وب سایت بیلبورد شوید!


روانشناسی و تبلیغات

از این رو بار ارزشی منفی پیدا می کنند. گاهی نیز دز مقابل «Mission» قرار گرفته و به معنای تبلیغ دین مسیحیت است.
پروپگاندا یک اصطلاح عمومی است. بیانگر هر گونه تلاش برای دست کاری نظر دیگران است؛ روانشناسان اجتماعی آن را در مورد پیامی به کار می برند که:
1_ سازمان یافته، نظام مند، و آگاهانه باشد.
2_ طبیعی، بحث برانگیز و یک سویه داشته باشد.
3_ حقیقتی را مبدل و تغییر یافته، ارائه کند.
پروپگاندا پیشرفتی در یک ایده، به شیوه متقاعد سازی دیگران است.

واژه تبلیغات در فارسی :  از آنجا که واژه « تبلیغات » در مقابل واژه های متعددی در زبان انگلیسی قرار گرفته است، لازم است به هر کدام از آنها اشاره ای مختصر بکنیم. این واژه، گاهی در مقابل  «Propagation» قرار می گیرد و به معنای اشاعه و ترویج و تکثیر و رساندن صحیح یک مطلب است که بار ارزشی مثبت دارد. گاهی نیز در مقابل واژه «Propaganda» قرار می گیرد و به معنای پیام توخالی و هیاهوی بی محتوا است که بار ارزشی منفی دارد. گاهی در مقابل واژه «Advertisement» قرار می گیرد که به معنای آگهی و پیام های بازرگانی روزنامه ای و مجله ای است. گاهی نیز در مقابل
«Commercial» است که به معنای پیام های بازرگانی تلویزیونی و رادیویی است که این دو از نظر ارزشی خنثی هستند، ولی در عمل، معمولا محتواهای غیرواقعی ارائه می دهند.

 

 

 

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter

دیدگاهتان را بنویسید