در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
برای ثبت رایگان اطلاعات شغلی خود در بانک مشاغل برتر کشور همین الان اقدام کنید...

بیلبورد

مهمترین نکات ارزیابی و اعتبارسنجی مشتریان

یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ بازاریابی و فروش 90 بازدید انتشارات بیلبورد
  • تصویر شماره مهمترین نکات ارزیابی و اعتبارسنجی مشتریان

برای ارزیابی و اعتبارسنجی مشتری چه نکاتی را باید رعایت کنیم

1_ مشتری چه دفعات یا چه تعداد سفارشاتی را ازمجموعه شما خرید یا سفارش داشته اند.

2_ مشتری مدنظر مالک یا مستاجر می باشد؟

3_ مشتری مدنظر با چه کالاهایی کارمیکند یادرسبد خود دارد؟

4_ مشتری مدنظر با چه برندهایی و با چه شرکتهایی و باچندشرکت کارمیکند؟

5_ حساب چک مشتری مربوط به خود اوست یا خیر؟

6_ حساب چک مشتری رو استعلام بگیرید.

7_ در اولین خرید مشتری از شما وسوسه سفارش مبالغ بالا نشوید.

8_ مدیران فروش شرکت سعی نمایند جداول تخفیف نقدی بالا و پروموشن قوی برای پرسنل فروش خود تعریف نمایند تا پرسنل فروش از این امکان در جهت خرید نقدی با مشتریان خود مذاکره نمایند و درصد سوختی فروشندگان به حداقل ممکن برسد.

9_ برای مشتریان جدید تا اثبات اعتبار مشتری حتما روی خریدهای نقدی زوم کنید.

10_ برای مشتریان در صورت فروش اعتباری و یا خرید چک برای او سقف اعتبار مشخص کنید.

11_ چک های مبالغ سنگین از مشتری دریافت نکنید و حتی الامکان چک های رقم بالا را به چندین فقره چک تبدیل کنید.

12_ برای مشتریانی که برای باراول چک دریافت می کنید چک دوم را منوط و مشروط به پاس چک قبلی دریافت کنید.

13_ بگذارید چندین شرکت معتبر این مشتری رو تایید نمایند بعد اقدام به ارسال بار نمایید.

14_ از کسبه محل و مشتریان هم مسیر آمار مشتری مدنظر را بگیرید.

15_ به بومی بودن مشتری توجه نمایید مشتریان شهرستانی که درآن شهر یا محله سکونتی ندارند برای شما معضل محسوب می شوند.

16_ به تابلو مشتری توجه نمایید امروزه اسامی معنوی برای جلب توجه و بازی با احساسات می باشد ازاین گونه مشتریان برحذر باشید.

17_ در هنگام مذاکره فروش از وعده های توخالی مشتری و بازی کردن با کلمات و سوگند خوردن به شخصیت های معنوی و مذهبی جزء دردسر و مشکلات چیز دیگری نخواهد بود تجربیات این موارد را ثابت نموده و به این صحبتها اکتفا و اعتماد نکنید.

18_ سوابق کاری مشتری را آمار بگیرید و از دارایی مشتری و نوع ملکیت مغازه باخبر شوید.

19_ مغلوب حرف ها و وعده وعیدهای پوچ  مشتری نشوید.

20_ مشتریانی که براحتی مبالغ بالا واز تمامی کالاهای شما سفارش می دهد مواظب باشید که برای شما دام پهن می کنند.

21_ اعتماد بیش از حد به مشتریان جدید عواقب خوبی رو در برنخواهد داشت.

22_ از گروه ها و اطلاعات اعتبارسنجی همکاران و شرکتهای فروش دیگر هم میتوان راجع به مشتری استفاده کرد و لیست سیاه مشتریان بدحساب را باهم تبادل کنید.

23_ در مذاکرات فروش خود تمام قوانین شرکت اعم از تخفیفات؛پروموشن ؛ مبلغ نهایی ؛ نوع چک ؛  تاریخ چک ؛ونحوه تسویه پای بار را به مشتری یادآور و متذکر شوید.

24_ مدیران فروش و توزیع حتما پرسنل توزیع را جهت برخورد با مشتری و نحوه تحویل بار و نحوه گرفتن تسویه مشتری آموزش کافی دهید که هیچ گونه قصوری بعدازگرفتن تسویه متوجه شخص خاصی نشود و معامله بخوبی بسته شود.

25_ دقت کافی داشته باشید تمامی عملیات فروش که منجر به تسویه کامل با مشتری می شود حتماً پای بار تسویه شود علی الخصوص مشتریان جدید و تازه تاسیس.

26_ در خصوص سفارشات که بصورت فاکتور به فاکتور ویا رسید باز انجام می شوند حتما زیر فاکتور مشتری  و فاکتور فروشنده یا بازاریاب زمان مراجعه بعدی جهت تسویه و گرفتن مبلغ نهایی و امضاء و مهر مشتری قید گردد و تمام جزییات و قوانین شرکت در خصوص مطالبات و حساب های باز فاکتوری  را به مشتری جهت تسویه نهایی گوشزد نمایید.

27_ پرسنل وصول مطالبات یا تحصیلدار توجه داشته باشند که هرگونه تعامل با مشتری را حتماً به بازاریاب مربوطه نیز گزارش آنی دهند و ویزیتور مربوطه را در جریان کم و کیف تسویه فاکتور حساب باز یا مطالبات معوق بازاریابان شرکت قراردهند.

28_ و در پایان با رعایت این نکات توجه داشته باشید کلاهبرداران و مشتریان بدحساب از هیچ ترفندی برای دورزدن شما دریغ نمی کنند و هر روز دست به شگردهای جدید می زنند و با یاد گرفتن مهارت های فروش و کسب تجربیات بیشتر با این گونه مشتریان همیشه آماده مذاکرات قوی باشید که هیچ وقت مغلوب مشتریان بد حساب نشوید.


پیشنهادات خواندنی ما به شما :

اگر دوست داری بدانی فروشندگانی که باید ترک شغل کنند چه کسانی هستند؟ اینجا کلیک کن...
 


منبع مقاله : https://billboard.mba/blog
گردآوری و تهیه کننده : فرشاد نوروزی عضو انجمن بازاریابی ایران

 


 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بانک جامع اطلاعاتی اصناف مختلف در استان های کشور و همچنین جهت دریافت مشاوره تبلیغاتی و بازاریایی با کارشناسان گروه تبلیغاتی بیلبورد در ارتباط باشید
تماس :  91  207  207  091

هیچ دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

جهت ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید

ثبت کسب و کار
  ثبت آگهی رایگان