در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

بیلبورد

کمپین تبلیغاتی جنرال موتورز در چین

دوشنبه ۲ فروردین ۰ ایده ها و کمپین تبلیغاتی
  • تصویر شماره کمپین تبلیغاتی جنرال موتورز در چین

کمپین خلاقانه جنرال موتورز در چین

کمپین تبلیفاتی جنرال موتورز در چین که برای تاکید بر اهمیت توجه به تابلوهای ترافیکی و ارتقای فرهنگ رانندگی در چین منتشر شده. این کمپین برنده شیر طلای جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۴ شده است. در ادامه این مقاله دربارۀ این‌ کمپین بیشتر بخوانید!

 

کشور چین در تصادفات جاده ای آمار بسیار بالایی دارد. در این تصادفات، هر سه دقیقه یک نفر مجروح می شود و هر ۱۰ دقیقه یک نفر می‌میرد.

 

شرکت جنرال موتورز در شانگهای، برای آگاه کردن مردم، یک کمپین فرهنگی منتشر کرد تا رانندگان و عابران پیاده را متوجه عواقب رعایت نکردن قوانین بکند. این کمپین به زیبایی و به شکل موثری، نشان می‌دهد که عدم توجه ما به تابلوهای راهنمایی و رانندگی، چه آسیب‌های جبران ناپذیری برای خودمان و دیگران به وجود می آورد.

این کمپین که «نشانه‌های ترافیکی انسانی» نام دارد، نگاه و ایدۀ خلاقانه‌ای دارد، تعدادی از کسانی که به دلیل عدم توجه به تابلوها، تصادف کرده و آسیب دیده اند، آن تابلو را در دست گرفته و در محل تصادف ایستاده اند. تابلوهایی مثل محدودیت سرعت، ورود ممنوع، گردش به چپ ممنوع و عبورعابر پیاده ممنوع!

این تابلوها در همه جا وجود دارند و ما آنقدر آنها را دیده‌ایم که دیگر آنها را نمی‌بینیم! و از کنارشان بی‌توجه عبور می‌کنیم. از طرف دیگر مردم از هشدارها و تبلیغات مربوط به رعایت قوانین ترافیکی، خسته و اشباع شده و حتی نسبت به آن جبهه می‌گیرند. این کمپین با این هدف طراحی شده تا همین روزمرگی و عادت را از بین ببرد و یادآوری کند که این ها فقط تعدادی تابلوی و نشانه ترافیکی صرف نیستند.

ما با دیدن این تصاویر هشدار‌دهنده، بار دیگر نسبت به این تابلوها هوشیار می‌شویم، چون این کمپین، تابلوهای معمولی را به تصاویری غیر معمول، واقعی و آزاردهنده تبدیل کرده است، هر تابلو به انسانی ارجاع داده شده که به خاطر عدم توجه به آن تابلو، (بی‌توجهی حودش یا بی‌توجهی دیگری) آسیب دیده، فوت کرده و یا عضوی  را از دست داده است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که تصویر از هر موجود دیگری خالی شده و فقط قربانی تصادف در آن حضور دارد. در این فضای خالی و خلوت، تلخی حقیقت، لخت و عریان خودش را به نمایش گذاشته است. از سوی دیگر، تنهایی قربانیان در این تصاویر باعث می‌شود که درد و رنج آنان توسط مخاطبین، بیشتر و عمیق‌تر حس شود. کم بودن سطوح رنگی، همچنین باعث می شود که تابلوها بهتر دیده شوند.

این کمپین به خوبی نشان می‌دهد که عدم توجه به یک تابلوی ترافیکی معمولی، می‌تواند چه نتیجه فاجعه‌باری را رقم بزند. این حقیقت تلخ را نمی‌شود با متن و شعار تبلیغاتی معمولی و حتی با نوشتن یک مقاله طولانی، به راحتی به دل و ذهن مخاطب منتقل کرد. برای چنین هدفی، به یک تصویر نو، متفاوت و شو‌ک‌دهنده نیاز داریم که این‌ کمپین جنرال موتورز به خوبی از عهده آن برآمده است، و نکته پایانی اینکه این کمپین، در جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۴، برنده شیر طلایی شده است.

 

نتیجه نهایی کمپین : عدم توجه به یک تابلوی ترافیکی معمولی، می‌تواند چه نتیجه فاجعه‌باری را رقم بزند.

 


 

تعدادی از تصاویر دیگر کمپین خلاقانه جنرال موتورز در چین را در ادامه ببینید:

کمپین جنرال موتورز در چین|ایده ها و کمپین تبلیغاتی|چین|ثبت آگهی رایگان|بیلبورد

کمپین تبلیغاتی جنرال موتورز در چین|ایده ها و کمپین تبلیغاتی|چین|ثبت آگهی رایگان|بیلبورد

کمپین تبلیغاتی جنرال موتورز در چین|ایده ها و کمپین تبلیغاتی|چین|ثبت آگهی رایگان|بیلبورد


پیشنهادات خواندنی ما به شما :

اگر دوست داری بدانی جدیدترین لوگو شرکت پژو فرانسه چگونه است؟ اینجا کلیک کن...
 


منبع مقاله : https://billboard.mba/blog
گردآوری و تهیه کننده : فرشاد نوروزی عضو انجمن علمی بازاریابی ایران

 


 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بانک جامع اطلاعاتی اصناف مختلف در استان های کشور و همچنین جهت دریافت مشاوره تبلیغاتی و بازاریایی با کارشناسان گروه تبلیغاتی بیلبورد در ارتباط باشید
تماس :  91  207  207  091
  ثبت آگهی رایگان