از مهمترین دلایل کم شدن فروش در گذر زمان به روش های مختلف
- فروشندگان و بازاریابانی که به مشتری خود سلام نمیکنند و تُرشرو هستند.
- بازاریابانی که پشت تلفن و هنگام صحبت با مشتری خود، لبخند نمیزنند.
- فروشندگانی که روی هر شیشۀ مغازۀ خود نوشتهاند: «لطفا تکیه ندهید»، «لطفا دست نزنید»، «لطفا با خوراکی وارد نشوید»... انگار که نوشته باشند: «کلاً وارد نشوید!»
- ویزیتور هایی که به ظاهر خود نمیرسند، موی ژولیده و نامرتب دارند و بدنشان خوش بو نیست.
- فروشندگان و بازاریابانی که متناسب با شغل خود لباس نمیپوشند (مثل فروشندۀ کت و شلوارهای رسمی که شلوار جین و لباس اسپرت میپوشد و موهایش را فشن درست میکند!)
- ویزیتورهایی که بیدلیلی با خریدار صمیمی میشوند و جوک میگویند.
- ویزیتورهایی که همانجا در برابر مغازه دار، دربارۀ کالاها و قیمتها صحبتهایی میکنند که لزومی ندارد مشتریان در جریان آنها باشند.
- فروشندگانی که خریداران را برای خرید، با اصرار زیاد و...، در رودربایستی قرار میدهند.
- بازاریابانی که نزد خریدار، از دیگر شرکتهای تولیدی، ویزیتورها و... بدگویی میکنند.
- فروشندگانی که پس از خرید، از مشتری خود بهخاطر خریدش تشکر نمیکنند.
- فروشندگانی که وقتی خریدار از آنها مشورت و راهنمایی نخواسته، اصرار دارند که به او مشورت بدهند و راهنماییاش کنند.
- فروشندگانی که در مورد کیفیت و کارایی کالاها و یا خدمات خود، اغراق میکنند.
- فروشندگانی که اگر خریدار برای یک خرید نسبتا کم، تراول ۵۰ هزار تومانی به آنها بدهد، اخم میکنند.
- بازاریابانی که فکر میکنند خودشان همه چیز را بلدند و دنبال آموزشهای بیشتر نمیروند.
- بازاریابان و فروشندگانی که فقط میخواهند مشتری را هیجانی کنند تا بخرد، اما اصلا توجه نمیکنند که شاید مشتری به آن کالا یا خدمات نیاز نداشته باشد.
- ویزیتورهایی که ته ذهنشان فکر میکنند: فروش یعنی قالب کردن چیزی به دیگران.
- فروشندگانی که رفقای خود را پشت دخل میبرند و در حضور مشتری، صحبتهای بیربط با هم میکنند.
پیشنهادات خواندنی ما به شما :
اگر دوست داری بدانی داستان مدیریتی شیر و مورچه چیست؟ اینجا کلیک کن...
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بانک جامع اطلاعاتی اصناف مختلف در استان های کشور و همچنین جهت دریافت مشاوره تبلیغاتی و بازاریایی با کارشناسان گروه تبلیغاتی بیلبورد در ارتباط باشیدتماس : 91 207 207 091