در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
برای ثبت رایگان اطلاعات شغلی خود در بانک مشاغل برتر کشور همین الان اقدام کنید...

ثبت آگهی رایگان

تنها مدیرانی که در هر شرکتی درآمدزایی می کنند

یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ بازاریابی و فروش 517 بازدید انتشارات بیلبورد
  • تصویر شماره تنها مدیرانی که در هر شرکتی درآمدزایی می کنند

مدیر فروش به مثابه مربی
 

مدیران فروش و بازاریابی، تنها مدیرانی در هر شرکتی هستند که درآمدزایی می‌کنند، برای همین، موفقیت آنها یعنی موفقیت کل شرکت.


به همین دلیل، هر چقدر قدرت رهبری مدیران فروش و بازاریابی بیشتر باشد، احتمال موفقیت شرکت نیز بیشتر می‌شود.

مجله کسب و کار هاروارد در مقاله‌ای با عنوان «مدیر به مثابه مربی»، به ما می‌آموزد که چگونه یک رهبر و مربی فروش و بازاریابی باشیم، نه صرفا یک مدیر فروش و بازاریابی. در این مقاله می‌خوانیم:

مدیر، فردی است که هم به خوبی می‌داند چه وظایفی را باید به کارمندانش محول کند و هم می‌داند آنها را چگونه کنترل کند تا وظایف‌شان را به خوبی انجام بدهند. ما به این نوع مدیریت اصطلاحا «بازی فرمان بده، کنترل کن» می‌گوییم.

اما دنیای امروزی، به دلیل تغییرات گسترده و سریع و افزایش سطح دانش و مهارت کارمندان، دنیایی نیست که بتوانیم با بازی «فرمان و کنترل» در آن موفق بشویم.

شرکت‌ها از این مدل قدیمی فاصله گرفته و به سمت یک مدل جدید حرکت کرده‌اند. در مدل جدید، مدیران، کارمندان‌شان را فقط راهنمایی و حمایت می‌کنند نه این که به آنها دستور بدهند و رفتارشان را کنترل کنند. از این نظر، مدیران مثل مربیان ورزشی رفتار می‌کنند.

مدیران فروش و بازاریابی که می‌خواهند مربی باشند نه صرفا یک مدیر، باید از این هفت الگو تبعیت کنند:


مربی فروش به جای پاسخ به سوالات فروشندگان، از آنها سوال می‌پرسد و ایشان را در فرایند تجزیه و تحلیل بازار و طراحی برنامه‌ها و استراتژی‌های فروش سهیم می‌کند.

مربی فروش به جای کنترل مستمر فروشندگان، آن قدر آنها را خوب تمرین می‌دهد که بتوانند وظایف‌شان را بدون هرگونه نظارتی، به خوبی انجام بدهند.

مربی فروش به جای امر و نهی به فروشندگان، به آنها کمک می‌کند تا توانایی‌های‌شان را افزایش بدهند.

مربی فروش به جای پنهان کردن اطلاعات مختلف، اطلاعاتی که از رقبا و مشتریان دارد را مثل یک مربی حرفه‌ای در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد تا بتوانند وظایف‌شان را بهتر انجام بدهند.

مربی فروش به جای تحت فشار قرار دادن فروشندگان برای رسیدن به هدف‌های فروش، انگیزه فروشندگانش را آن قدر افزایش می‌دهد که خودشان با اشتیاق کامل برای رسیدن به اهداف فروش تلاش کنند.

مربی فروش به جای تمسخر و تحقیر شغل فروشندگی، مدام به فروشندگان یادآوری می‌کند که مهم‌ترین نقش را در موفقیت شرکت دارند.

مربی فروش به جای انجام وظایف فروشندگی مثل مذاکره با مشتریان، فروشندگان را به گونه‌ای تربیت می‌کند که بتوانند وظایف گوناگون فروشندگی را به خوبی انجام بدهند.

 


 

پیشنهادات خواندنی ما به شما :

اگر دوست داری بدانی تکنیک های اصولی در بازاریابی تلفنی چیست؟ اینجا کلیک کن...
 


منبع مقاله : https://billboard.mba/blog
گردآوری و تهیه کننده : فرشاد نوروزی عضو انجمن علمی بازاریابی ایران

 


 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بانک جامع اطلاعاتی اصناف مختلف در استان های کشور و همچنین جهت دریافت مشاوره تبلیغاتی و بازاریایی با کارشناسان گروه تبلیغاتی بیلبورد در ارتباط باشید
تماس :  91  207  207  091

در هفت روز هفته به صورت شبانه‌روزی می‌توانید با ما در ارتباط باشید...

                                                                                   تماس با پشتیبانی

هیچ دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

جهت ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید

ثبت کسب و کار
  ثبت آگهی رایگان