در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
برای ثبت رایگان اطلاعات شغلی خود در بانک مشاغل برتر کشور همین الان اقدام کنید...

ثبت آگهی رایگان

رازهای موفقیت بزرگترین تولید کننده شمع و صابون

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ رازهای موفقیت بزرگان 430 بازدید انتشارات بیلبورد
  • تصویر شماره رازهای موفقیت بزرگترین تولید کننده شمع و صابون

 10 راز موفقیت پروکتر اَند گمبل


شرکت پروکتر اَند گمبل، که امروزه با درآمدی بیش از 70 میلیارد دلار، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است، در 184 سال پیش یعنی در سال 1837 توسط دو باجناق به نام‌های ویلیام پروکتر و جیمز گمبل تاسیس شد.


شمع و صابون، دو محصول اولیه پروکتر اَند گمبل بودند، ولی امروزه شرکت ده‌ها نوع محصول و برندهای مختلفی مثل تاید، پمپرز، اورال بی، کرست، ژیلت، دوراسل و غیره دارد که آن را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه بازاریابی و برندینگ تبدیل کرده است.

رابِرت بِرنِر، در تحقیق خود درباره این شرکت که نتایج آن در مجله بیزنس ویک چاپ شده، 10 راز موفقیت پروکتر اَند گمبل را به شرح زیر توضیح داده است :


1_ شناخت و درک درست مشتری

پروکتر اَند گمبل سالانه بیش از 100 میلیون دلار خرج تحقیقات بازاریابی از مشتریان و واسطه‌های فروش و توزیع در سراسر جهان می‌کند.

  • شرکت برای این منظور سالانه بیش از 10 هزار تحقیقات بازار رسمی انجام می‌دهد و با بیش از 3 میلیون مشتری از طریق ایمیل و تلفن تماس می‌گیرد.
  • علاوه بر تحقیقات بازار رسمی، مدیران شرکت موظفند به طور مستمر در بازار حاضر شوند و با مشتریان و واسطه‌های فروش و توزیع گفتگو کنند.

2_ چشم‌انداز بلندمدت

  • پروکتر اَند گمبل برای معرفی محصولات جدید خود به بازار، اصلا عجله نمی‌کند و با تمرکز بر چشم‌انداز بلندمدت خود مبنی بر ارائه محصولات جدید خاص و متمایز، قبل از ارائه هر محصول جدیدی به بازار، تحقیق و بررسی مفصلی انجام می‌دهد.
  • برای مثال، شرکت برای معرفی برند پرینگلس به بازار چیپس سیب‌زمینی، بیش از 10 سال تحقیق و بررسی انجام داد که نتیجه آن، تبدیل شدن پرینگلس به یکی از برندهای رهبر در این بازار است.

3_ استمرار در عرضه محصولات جدید

  • پروکتر اَند گمبل سالانه بیش از 2 میلیارد دلار برای طراحی محصولات جدید و خلاقانه سرمایه‌گذاری می‌کند.
  • شرکت با کمک اساتید برتر دانشگاه‌هایی مثل هاروارد، بیش از 3 هزار اختراع ثبت کرده است.


4_ بهبود مستمر کیفیت

  • پروکتر اَند گمبل هیچ وقت محصولی با کیفیت متوسط به بازار عرضه نمی‌کند؛ این قانونی است که همه مدیران شرکت موظفند به آن عمل کنند.
  • از سوی دیگر، شرکت روی بهبود مستمر محصولاتش هم تمرکز می‌کند و به طور مداوم، نقاط قوت آنها را تقویت و نقاط ضعف‌شان را کاهش می‌دهد.


5_ توسعه درست برندها

  • پروکتر اَند گمبل، برندهایش را به درستی توسعه داده و با این که برندهای معروف متعددی دارد، ولی هیچ وقت تمرکز آنها را به هم نزده است و مثلا از برند فوق‌العاده معروف تاید خود برای تولید هیچ محصولی غیر از پودر و مایع لباسشویی استفاده نکرده است.

6_استفاده از چند برند

  • پروکتر اَند گمبل در اکثر خطوط محصول خود و برای مقابله با حملات رقبا، پر کردن قفسه‌های فروشگاه‌ها و جذب مشتریانی با نیازهای مختلف، به طور هم‌زمان از چند برند استفاده می‌کند.
  • برای مثال، شرکت در خط محصول پودر لباسشویی از برندهای مختلفی مثل تاید، آریِل، اِرا، چییِر و غیره استفاده می‌کند.

7_ تبلیغات مستمر و جذاب

  • پروکتر اَند گمبل سالانه به این شعار که «هر مدیری که از ترس هزینه‌ها، تبلیغاتش را متوقف کند، مثل کسی است که از ترس مرگ، باتری ساعتش را در بیاورد» کاملا اعتقاد دارد.
  • روی همین اصل، شرکت سالانه بیش از 2 میلیارد دلار برای تبلیغ برندها و محصولاتش سرمایه‌گذاری می‌کند.

8_ تیم‌های فروش حرفه‌ای و پرتلاش

  • طبق بررسی انجمن بازاریابی آمریکا، تیم فروش پروکتر اَند گمبل جزء 25 تیم برتر فروش در تمام دنیاست.
  • شرکت تیم‌های فروش حرفه‌ای را برای تمرکز بر مشتریان اصلی خود توسعه داده است. برای مثال، یک تیم فروش 150 نفره فقط مسئول مدیریت ارتباط با فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت هستند.

9_ بهره‌وری در تولید و کاهش هزینه‌ها

  • طبق بررسی انجمن مدیریت تولید آمریکا، کارخانجات پروکتر اَند گمبل، از نظر افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید، سرآمد تمام کارخانجات آمریکایی هستند.
  • این توانایی به شرکت اجازه می‌دهد تا قیمت تمام شده محصولاتش را به شدت کنترل کند و در نتیجه بتواند هم حاشیه سود مناسبی داشته باشد و هم با ارائه تخفیف‌های خوب به شبکه‌های توزیع، آنها را به خود وفادار سازد.

10_ سیستم پیشرفته مدیریت برندهای شرکت

  • پروکتر اَند گمبل یکی از شرکت‌های سرآمد در زمینه مدیریت برندهای شرکت است.
  • در سیستم مدیریتی پروکتر اَند گمبل، هر مجموعه‌ای از برندهای هم‌خانواده، یک مدیر مشخص و اصلی دارد که مسئول افزایش درآمد و سود و تنظیم روابط میان برندهای هم‌خانواده با یکدیگر است.

 


پیشنهادات خواندنی ما به شما :

اگر دوست داری بدانی کدام مدیران در شرکت ها درآمدزایی می کنند؟ اینجا کلیک کن...
 


منبع مقاله : https://billboard.mba/blog
گردآوری و تهیه کننده : فرشاد نوروزی عضو انجمن علمی بازاریابی ایران

 


 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بانک جامع اطلاعاتی اصناف مختلف در استان های کشور و همچنین جهت دریافت مشاوره تبلیغاتی و بازاریایی با کارشناسان گروه تبلیغاتی بیلبورد در ارتباط باشید
تماس :  91  207  207  091

در هفت روز هفته به صورت شبانه‌روزی می‌توانید با ما در ارتباط باشید...

                                                                                   تماس با پشتیبانی

هیچ دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

جهت ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید

ثبت کسب و کار
  ثبت آگهی رایگان