در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
برای ثبت رایگان اطلاعات شغلی خود در بانک مشاغل برتر کشور همین الان اقدام کنید...

بیلبورد

خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد

یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ کتابخانه بیلبورد 358 بازدید انتشارات بیلبورد
  • تصویر شماره خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد

تعریف بازاریابی جدید

به نظر فیلیپ کاتلر، بازاریابی عبارت است از : " فعالیت انسانی در جهت رفع نیازها و خواسته ها از طریق مبادله ".

ابعاد گوناگون مارکتینگ

بازار گرایی

گرایش به بازار و نیاز مشتریان اولین ویژگی بازاریابی جدید است. مدیر کامیاب کسی است که سازمان را با شرایط روز همگام کند، و این زمانی امکان پذیر است که کارکنان و مدیران گرایش به بازار را به عنوان یک فرهنگ و بینش بپذیرند و دنبال کنند.

بازارشناسی

" شناخت " لازمه هر حرکت عاقلانه و هر تصمیم اصولی است. شناخت بازار تلاشی نظام مند است برای گردآوری، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه اجزای تشکیل دهنده نظام بازار و همه عواملی که بر نظام بازار تأثیر کی گذارند.

خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد|کتاب های خواندنی|فارس شیراز|ثبت آگهی رایگان - بیلبورد

بازاریابی

بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب ترین بازار و بخش هایی که سازمان می تواند در آن جا به صورت مفید تر و مؤثر تر حضور یابد و پاسخگوی نیاز و خواسته مردم باشد. بازاریابی یعنی بخش بندی با تقسیم بازارها و تعیین محصولات شرکت برای مناسب ترین بازارها.

بازار سازی

بازار سازی یعنی نفوذ در بازار و معرفی و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات آن با استفاده از عوامل قابل کنترل بازاریابی ( محصول، قیمت، توزیع و ترفیع فروش ). بازاریابان با بکارگیری درست و اصولی این عوامل می توانند در شرایط مختلف جایگاهی در بازار برای خود به دست آورند و با سیاست ها و برنامه های مناسب سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند.

بازار گردی

بازار گردی وظیفه ای است که بازاریاب را وادار می سازد تا بیش از دیگران با تحولات و تغییرات بازارها آشنا گردد. این آگاهی از طریق حضور در صحنه رقابت و مبادله و مشاهده بازارها امکان پذیر است. شرکت کردن در نمایشگاه ها، بازدید از بازارهای گوناگون و بودن در محیط بازار، دید مدیران را بازتر می سازد.
به عبارتی، مهم ترین نقش بازار گردی تقویت و گاهی تفییر " دید " است.

بازار سنجی

بازار سنجی یعنی تحلیل موقعیت بازار با توجه به آنچه بودیم و داشتیم، آنچه هستیم و داریم و آنچه باید داشته باشیم. همه محصولات و خدمات و سازمان ها دارای منحنی عمر خاصی هستند که این منحنی شامل مراحل معرفی، رشد، بلوغ و اشباع، و افول است. و هر مرحله شرایط ویژه ای دارد که بازاریاب باید براساس این ویژگی ها واکنش های مناسبی نشان دهد. بازار سنجی یا ارزشیابی و سنجش فعالیت های سازمان، نقاط قوت و ضعف را به خوبی نمایان می سازد.

بازار داری

بازار داری یعنی حفظ مشتریان کنونی و تشویق و ترغیب آنان به خرید بیشتر و تداوم خرید از طریق ایجاد " رضایت " در آنان. آگاهی از رفتار مشتریان، ارتباط برقرار کردن با آنان، داشتن اطلاعات روانشناختی و جامعه شناختی و نیز اطلاع داشتن از حرکات و امکانات رقبا نقش ارزنده ای در حفظ مشتری دارد.

بازار گرمی

برای بازار داری لازم است بازار گرمی را از دست ندهیم. بازار گرمی یعنی تبلیغات و تشریفات به موقع جهت آگاه ساختن، متقاعد ساختن و ترغیب مشتریان برای ارتباط بیشتر با سازمان و خرید از آن و مقابله با حرکات رقیب.
یکی از مهم ترین ابزارهای بازار گرمی استفاده از خلاقیت ها، نوآوری ها و ابتکارات است.

خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد | کتاب های خواندنی | فارس شیراز | ثبت آگهی رایگان - بیلبورد

بازار گردانی

بازار گردانی یعنی مدیریت بازار که شامل برنامه ریزی، اجرا و کنترل امور گوناگون بازار و ابعاد مختلف بازاریابی است. بازار گردانی شامل تنظیم و تنظیم استراتژی ها و برنامه ها، سازماندهی اجرای همه امور مربوط به شناساندن و معرفی محصولات شرکت به بازارها، نظارت بر فعالیت ها برای دستیابی به اهداف سازمان و ایجاد رضایت برای مشتریان و جامعه است.

با توجه به ابعاد گوناگون مارکتینگ می توان گفت واژه  مناسب برای Marketing " بازار گردانی " است که همان « مدیریت بازار » است. و همه امور مربوط به برنامه ریزی، اجرا و کنترل فعالیت های گوناگون را در بر می گیرد.

 



برای مطالعه ادامه کتاب مدیریت بازاریابی ترجمه شده توسط سه استاد به این لینک مراجعه کنید.
 


 

پیشنهادات خواندنی ما به شما :

اگر دوست داری بدانی شرایط آزمون استخدامی در شرکت برق منطقه ای اصفهان چیست؟ اینجا کلیک کن...


منبع مقاله : https://billboard.mba/blog
گردآوری و تهیه کننده : فرشاد نوروزی عضو انجمن علمی بازاریابی ایران

 


 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بانک جامع اطلاعاتی اصناف مختلف در استان های کشور و همچنین جهت دریافت مشاوره تبلیغاتی و بازاریایی با کارشناسان گروه تبلیغاتی بیلبورد در ارتباط باشید
تماس :  91  207  207  091

در هفت روز هفته به صورت شبانه‌روزی می‌توانید با ما در ارتباط باشید...

                                                                                   تماس با پشتیبانی

 

برچسب ها :
#ابعاد گوناگون بازاریابی#ابعاد گوناگون مارکتینگ#تعاریف مختلف بازاریابی#تعریف جدید بازاریابی#تکنیک های مختلف بازاریابی و فروش#تکنیک های مدیریت بازاریابی#تکنیک های نوین مدیریت بازاریابی#خلاصه کتاب اصول و روش های جدید بازاریابی#خلاصه کتاب بازاریابی و مدیریت بازار#خلاصه کتاب مدیریت بازار دکتر احمد روستا#خلاصه کتاب مدیریت بازار دکتر داور ونوس#خلاصه کتاب مدیریت بازار دکتر عبدالحمید ابراهیمی#خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی#خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد#خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و فروش#روش های جدید بازاریابی و فروش#روش های مختلف بازاریابی و فروش#روش های مدیریت بازاریابی#فرشاد نوروزی عضو انجمن علمی بازاریابی ایران#کتاب ترجمه شده مدیریت بازاریابی#کتاب تکنیک های اصولی بازاریابی#کتاب خواندنی مدیریت بازاریابی#کتاب روش های اصولی بازاریابی#کتاب مدیریت بازاریابی#لینک دانلود خلاصه کتاب بازاریابی و مدیریت بازار#لینک دانلود رایگان کتاب بازاریابی سه استاد#لینک دانلود رایگان کتاب مدیریت بازار#وبلاگ بیلبورد مرجع دانلود کتاب های رایگان

هیچ دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

جهت ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید

ثبت کسب و کار
  ثبت آگهی رایگان