در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

بیلبورد

خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد

یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰ کتاب های خواندنی
  • تصویر شماره خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد

تعریف بازاریابی جدید

به نظر فیلیپ کاتلر، بازاریابی عبارت است از : " فعالیت انسانی در جهت رفع نیازها و خواسته ها از طریق مبادله ".

ابعاد گوناگون مارکتینگ

بازار گرایی

گرایش به بازار و نیاز مشتریان اولین ویژگی بازاریابی جدید است. مدیر کامیاب کسی است که سازمان را با شرایط روز همگام کند، و این زمانی امکان پذیر است که کارکنان و مدیران گرایش به بازار را به عنوان یک فرهنگ و بینش بپذیرند و دنبال کنند.

بازارشناسی

" شناخت " لازمه هر حرکت عاقلانه و هر تصمیم اصولی است. شناخت بازار تلاشی نظام مند است برای گردآوری، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه اجزای تشکیل دهنده نظام بازار و همه عواملی که بر نظام بازار تأثیر کی گذارند.

خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد|کتاب های خواندنی|فارس شیراز|ثبت آگهی رایگان - بیلبورد

بازاریابی

بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب ترین بازار و بخش هایی که سازمان می تواند در آن جا به صورت مفید تر و مؤثر تر حضور یابد و پاسخگوی نیاز و خواسته مردم باشد. بازاریابی یعنی بخش بندی با تقسیم بازارها و تعیین محصولات شرکت برای مناسب ترین بازارها.

بازار سازی

بازار سازی یعنی نفوذ در بازار و معرفی و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات آن با استفاده از عوامل قابل کنترل بازاریابی ( محصول، قیمت، توزیع و ترفیع فروش ). بازاریابان با بکارگیری درست و اصولی این عوامل می توانند در شرایط مختلف جایگاهی در بازار برای خود به دست آورند و با سیاست ها و برنامه های مناسب سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند.

بازار گردی

بازار گردی وظیفه ای است که بازاریاب را وادار می سازد تا بیش از دیگران با تحولات و تغییرات بازارها آشنا گردد. این آگاهی از طریق حضور در صحنه رقابت و مبادله و مشاهده بازارها امکان پذیر است. شرکت کردن در نمایشگاه ها، بازدید از بازارهای گوناگون و بودن در محیط بازار، دید مدیران را بازتر می سازد.
به عبارتی، مهم ترین نقش بازار گردی تقویت و گاهی تفییر " دید " است.

بازار سنجی

بازار سنجی یعنی تحلیل موقعیت بازار با توجه به آنچه بودیم و داشتیم، آنچه هستیم و داریم و آنچه باید داشته باشیم. همه محصولات و خدمات و سازمان ها دارای منحنی عمر خاصی هستند که این منحنی شامل مراحل معرفی، رشد، بلوغ و اشباع، و افول است. و هر مرحله شرایط ویژه ای دارد که بازاریاب باید براساس این ویژگی ها واکنش های مناسبی نشان دهد. بازار سنجی یا ارزشیابی و سنجش فعالیت های سازمان، نقاط قوت و ضعف را به خوبی نمایان می سازد.

بازار داری

بازار داری یعنی حفظ مشتریان کنونی و تشویق و ترغیب آنان به خرید بیشتر و تداوم خرید از طریق ایجاد " رضایت " در آنان. آگاهی از رفتار مشتریان، ارتباط برقرار کردن با آنان، داشتن اطلاعات روانشناختی و جامعه شناختی و نیز اطلاع داشتن از حرکات و امکانات رقبا نقش ارزنده ای در حفظ مشتری دارد.

بازار گرمی

برای بازار داری لازم است بازار گرمی را از دست ندهیم. بازار گرمی یعنی تبلیغات و تشریفات به موقع جهت آگاه ساختن، متقاعد ساختن و ترغیب مشتریان برای ارتباط بیشتر با سازمان و خرید از آن و مقابله با حرکات رقیب.
یکی از مهم ترین ابزارهای بازار گرمی استفاده از خلاقیت ها، نوآوری ها و ابتکارات است.

خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد | کتاب های خواندنی | فارس شیراز | ثبت آگهی رایگان - بیلبورد

بازار گردانی

بازار گردانی یعنی مدیریت بازار که شامل برنامه ریزی، اجرا و کنترل امور گوناگون بازار و ابعاد مختلف بازاریابی است. بازار گردانی شامل تنظیم و تنظیم استراتژی ها و برنامه ها، سازماندهی اجرای همه امور مربوط به شناساندن و معرفی محصولات شرکت به بازارها، نظارت بر فعالیت ها برای دستیابی به اهداف سازمان و ایجاد رضایت برای مشتریان و جامعه است.

با توجه به ابعاد گوناگون مارکتینگ می توان گفت واژه  مناسب برای Marketing " بازار گردانی " است که همان « مدیریت بازار » است. و همه امور مربوط به برنامه ریزی، اجرا و کنترل فعالیت های گوناگون را در بر می گیرد.

 



برای مطالعه ادامه کتاب مدیریت بازاریابی ترجمه شده توسط سه استاد به این لینک مراجعه کنید.
 


 

پیشنهادات خواندنی ما به شما :

اگر دوست داری بدانی شرایط آزمون استخدامی در شرکت برق منطقه ای اصفهان چیست؟ اینجا کلیک کن...


منبع مقاله : https://billboard.mba/blog
گردآوری و تهیه کننده : فرشاد نوروزی عضو انجمن علمی بازاریابی ایران

 


 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بانک جامع اطلاعاتی اصناف مختلف در استان های کشور و همچنین جهت دریافت مشاوره تبلیغاتی و بازاریایی با کارشناسان گروه تبلیغاتی بیلبورد در ارتباط باشید
تماس :  91  207  207  091

در هفت روز هفته به صورت شبانه‌روزی می‌توانید با ما در ارتباط باشید...

                                                                                   تماس با پشتیبانی

 

برچسب ها :
#ابعاد گوناگون بازاریابی#ابعاد گوناگون مارکتینگ#تعاریف مختلف بازاریابی#تعریف جدید بازاریابی#تکنیک های مختلف بازاریابی و فروش#تکنیک های مدیریت بازاریابی#تکنیک های نوین مدیریت بازاریابی#خلاصه کتاب اصول و روش های جدید بازاریابی#خلاصه کتاب بازاریابی و مدیریت بازار#خلاصه کتاب مدیریت بازار دکتر احمد روستا#خلاصه کتاب مدیریت بازار دکتر داور ونوس#خلاصه کتاب مدیریت بازار دکتر عبدالحمید ابراهیمی#خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی#خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی سه استاد#خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و فروش#روش های جدید بازاریابی و فروش#روش های مختلف بازاریابی و فروش#روش های مدیریت بازاریابی#فرشاد نوروزی عضو انجمن علمی بازاریابی ایران#کتاب ترجمه شده مدیریت بازاریابی#کتاب تکنیک های اصولی بازاریابی#کتاب خواندنی مدیریت بازاریابی#کتاب روش های اصولی بازاریابی#کتاب مدیریت بازاریابی#لینک دانلود خلاصه کتاب بازاریابی و مدیریت بازار#لینک دانلود رایگان کتاب بازاریابی سه استاد#لینک دانلود رایگان کتاب مدیریت بازار#وبلاگ بیلبورد مرجع دانلود کتاب های رایگان
  ثبت آگهی رایگان