کمپین خلاقانه جنرال موتورز در چین
کمپین تبلیفاتی جنرال موتورز در چین که برای تاکید بر اهمیت توجه به تابلوهای ترافیکی و ارتقای فرهنگ رانندگی در چین منتشر شده. این کمپین برنده شیر طلای جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۴ شده است. در ادامه این مقاله دربارۀ این کمپین بیشتر بخوانید!
شرکت جنرال موتورز در شانگهای، برای آگاه کردن مردم، یک کمپین فرهنگی منتشر کرد تا رانندگان و عابران پیاده را متوجه عواقب رعایت نکردن قوانین بکند. این کمپین به زیبایی و به شکل موثری، نشان میدهد که عدم توجه ما به تابلوهای راهنمایی و رانندگی، چه آسیبهای جبران ناپذیری برای خودمان و دیگران به وجود می آورد.
این کمپین که «نشانههای ترافیکی انسانی» نام دارد، نگاه و ایدۀ خلاقانهای دارد، تعدادی از کسانی که به دلیل عدم توجه به تابلوها، تصادف کرده و آسیب دیده اند، آن تابلو را در دست گرفته و در محل تصادف ایستاده اند. تابلوهایی مثل محدودیت سرعت، ورود ممنوع، گردش به چپ ممنوع و عبورعابر پیاده ممنوع!
این تابلوها در همه جا وجود دارند و ما آنقدر آنها را دیدهایم که دیگر آنها را نمیبینیم! و از کنارشان بیتوجه عبور میکنیم. از طرف دیگر مردم از هشدارها و تبلیغات مربوط به رعایت قوانین ترافیکی، خسته و اشباع شده و حتی نسبت به آن جبهه میگیرند. این کمپین با این هدف طراحی شده تا همین روزمرگی و عادت را از بین ببرد و یادآوری کند که این ها فقط تعدادی تابلوی و نشانه ترافیکی صرف نیستند.
ما با دیدن این تصاویر هشداردهنده، بار دیگر نسبت به این تابلوها هوشیار میشویم، چون این کمپین، تابلوهای معمولی را به تصاویری غیر معمول، واقعی و آزاردهنده تبدیل کرده است، هر تابلو به انسانی ارجاع داده شده که به خاطر عدم توجه به آن تابلو، (بیتوجهی حودش یا بیتوجهی دیگری) آسیب دیده، فوت کرده و یا عضوی را از دست داده است. نکتهای که باید به آن توجه کنیم این است که تصویر از هر موجود دیگری خالی شده و فقط قربانی تصادف در آن حضور دارد. در این فضای خالی و خلوت، تلخی حقیقت، لخت و عریان خودش را به نمایش گذاشته است. از سوی دیگر، تنهایی قربانیان در این تصاویر باعث میشود که درد و رنج آنان توسط مخاطبین، بیشتر و عمیقتر حس شود. کم بودن سطوح رنگی، همچنین باعث می شود که تابلوها بهتر دیده شوند.
این کمپین به خوبی نشان میدهد که عدم توجه به یک تابلوی ترافیکی معمولی، میتواند چه نتیجه فاجعهباری را رقم بزند. این حقیقت تلخ را نمیشود با متن و شعار تبلیغاتی معمولی و حتی با نوشتن یک مقاله طولانی، به راحتی به دل و ذهن مخاطب منتقل کرد. برای چنین هدفی، به یک تصویر نو، متفاوت و شوکدهنده نیاز داریم که این کمپین جنرال موتورز به خوبی از عهده آن برآمده است، و نکته پایانی اینکه این کمپین، در جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۴، برنده شیر طلایی شده است.
پیشنهادات خواندنی ما به شما :
اگر دوست داری بدانی جدیدترین لوگو شرکت پژو فرانسه چگونه است؟ اینجا کلیک کن...
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بانک جامع اطلاعاتی اصناف مختلف در استان های کشور و همچنین جهت دریافت مشاوره تبلیغاتی و بازاریایی با کارشناسان گروه تبلیغاتی بیلبورد در ارتباط باشیدتماس : 91 207 207 091