تعریف بازاریابی از زبان بزرگان بازاریابی در دنیا
در این دنیایی که سرعت تغییرات در علوم و فنون رشته های مختلف به طرز عجیب و غیر قابل باوری در حال وقوع است، بنابراین در رشته علم بازاریابی این تغییرات به سرعت رشته های دیگر نیز اتفاق می افتد.
بر همین اساس اتفاق نظرات گوناگونی از تعریف علم بازاریابی در دنیا وجود دارد که مهمترین این تعریف ها را از دیدگاه شخصیت های برتر این رشته در سراسر جهان برای شما علاقه مندان به رشته بازاریابی را در مقاله به طور مختصر شرح می دهم. باشد که مورد قبول عزیزان واقع شود.
بازاریابی، فرایندی مدیریتی- اجتماعی، که بوسیله آن افراد و گروه ها، از طریق تولید و مبادله ی ارزش، به رفع نیاز (و خواسته) خود می پردازند.
پیتر دراکر (یکی از بزرگان علم مدیریت و به ویژه مدیریت نوین و پدر علم کسب و کار بازاریابی)
بازاریابی، تنها فعالیتی وسیع تر از فروش نیست، بلکه تمامی یک تجارت را شامل می شود. تجارت یعنی بازاریابی و بازاریابی یعنی تجارت.
بازاریابی، شامل هدف گذاری، تبادل اطلاعات و غالبا روابط عمومی می باشد. بازاریابی در فروش همانند خیش برای کشاورز است. بازاریابی در حقیقت باعث رسیدن پیام مستقیم فروش به مخاطب می گردد.
بازاریابی حقیقتا مسیری متعالی برای روشن شدن آنچه مردم بدست می آورند و آنها را نسبت به نام تجاری شما خوشحال و مشعوف می کند می باشد. همچنین بازاریابی آنچه به آنها می بخشد، درگیر شدن آنها در این پروسه است و بهترین بخش آن ساختن یک رابطه دوستانه عالی در این روند است.
بازاریابی ساختن برند شماست به نحوی که مردم متقاعد شوند که برند شما " منظور خدمات، تولیدات و شرکت شما " بهترین است. و همچنین حفاظت از رابطه ای که شما با مشتریان خود ایجاد کرده اید.
بازاریابی تحقق نیازها و خواست های مصرف کننده است.
بازاریابی فرآیند دریافت یک محصول یا خدمت از یک کمپانی و رساندن آن به مشتری نهایی از طریق توسعه محصول تا فروش نهایی و خدمات پس از فروش است.
ایجاد تجربه غیرقابل مقاومت برای ایجاد ارتباط شخصی با مردم است و ساختن شور و شوقی که باعث اشتراک آن با دیگران گردد.
بازاریابی یعنی که چگونه داستان خود را برای جذب مشتری، شریک، سرمایه گذار، کارمندان و هر کسی که به نوعی با شرکت تو در تعامل است تعریف کنی.
بازاریابی ساختن روابطی است میان مشتریان و محصولات، برند و کسب و کارتان به گونه ای که به احتمال زیاد آنها از شما خرید کنند. یا همان گونه که رجیس مک کنا گفت:” بازاریابی همه چیز است".
بازاریابی خوب یک خیابان دو طرفه است. بازاریابی درک می کند که مشتری چه می خواهد و آن را به او می دهد.
بازاریابی دلشاد کردن مشتری، مصرف کننده و کاربر است برای رسیدن به سود یا اهداف دیگر از پیش تعیین شده.
بازاریابی برندسازی، نام گذاری و قیمت گذاری پلی است میان آنچه پرداخته ایم و آنچه دریافت می کنیم. بازاریابی فروش نیست.
بازاریابی فعالیتی است برای توسعه ی تعامل ارتباط با هر شخص خاص برای این که به شما علاقه مند شود.
بازاریابی یعنی رفع نیاز مشتری، و فایده رساندن به او است.
- بازاریابی فرایندی است برای ایجاد، رساندن و تبادل پیشنهادهایی که برای مشتریان، مصرف کنندگان و در نهایت جامعه با ارزش است.
پیشنهادات خواندنی ما به شما :
اگر دوست داری بدانی هفت مانع اصلی خلاقیت در بازاریابی چیست؟ اینجا کلیک کن...
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بانک جامع اطلاعاتی اصناف مختلف در استان های کشور و همچنین جهت دریافت مشاوره تبلیغاتی و بازاریایی با کارشناسان گروه تبلیغاتی بیلبورد در ارتباط باشیدتماس : 91 207 207 091
در هفت روز هفته به صورت شبانهروزی میتوانید با ما در ارتباط باشید...