یک مشتری ناراضی می تواند یک برند را به خاک سیاه بنشاند...
«دیو کارول» خواننده و ترانهسرا در یکی از سفرهایش با پرواز United Airlines، متوجه شد که گیتارش که در قسمت بار هواپیما بود، شکسته است. تلاشهای ۸ ماهۀ او برای گرفتن خسارت نتیجه نداد. در نهایت این خواننده قول داد که دربارۀ این ماجرا آهنگی میسازد و در یوتیوب منتشر میکند، به شکلی که در سال اول ۱ میلیون بازدید داشته باشد. دیو کارول با کمک دوستانش و با صرف ۱۵۰ دلار، آهنگ «United Breaks Guitars» را ساخت. نتیجه فراتر از چیزی بود که فکر میکرد؛ ویدیواش فقط در طی چهار روز، ۱ میلیون بیننده داشت.
رسانهها به این ماجرا پرداختند، دیو در شبکههای تلویزیونی ازجمله CNN حضور یافت و از این اتفاق صحبت کرد، خیلی زود سهام United Airlines ده درصد کاهش یافت و ۱۸۰ میلیون دلار از دست داد، و سرانجام این برند بزرگ تسلیم شد!
این اتفاق نمونهایست از شکست یک نام تجاری توسط مشتریانی که از برند ناامید شدهاند. حالا مردم میدانند که با کمک رسانههای اجتماعی، حتی یک صدای تنها هم میتواند قدرتمند باشد و به جنگ برندهای بزرگ برود. این حقیقت را اکنون ۱۵۰ میلیون نفری که این داستان را شنیدهاند، میدانند.
پیشنهادات خواندنی ما به شما :
اگر دوست داری بدانی کمپینی از زندگی روزمره مردم در سوئد چیست؟ اینجا کلیک کن...
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بانک جامع اطلاعاتی اصناف مختلف در استان های کشور و همچنین جهت دریافت مشاوره تبلیغاتی و بازاریایی با کارشناسان گروه تبلیغاتی بیلبورد در ارتباط باشیدتماس : 91 207 207 091